Thursday, May 27, 2010

Al-Fatihah Buat Ayahanda Tersayang...


Salam buat semua,
24 Mei 2010 jam 5.25 pagi, ayahanda saya yang tersayang, Ahmad W. Nik telah dipanggil menghadap Ilahi. Pertama kali ayah mendapat serangan jantung yang sangat kritikal, walaupun dan hampir 11 tahun Ayah menghidap strok.
Luluh hati saya mendapat berita pemergian Ayah. Tak sangka cepatnya saya kehilangan dia sedangkan malam sebelumnya saya masih dapat bersembang dgn ayah seperti biasa. Terkilan saya tak dapat peluk ayah di saat saat akhir. Tak sempat nak cium dahinya dan katakan betapa saya sayangkan dia. 
Ayah… kami sangat sayang kan Ayah. Tapi nampaknya Allah lebih sayangkan Ayah. Hanya ayat-ayat suci Al-Quran yang dapat kami sedekahkan pada Ayah. Kami doakan semoga Ayah tenang bersemadi di sana. Biarlah Ayah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment